06: Van Oahu naar Kauai

Schema voor dinsdag 14 juli 2015:

09:15 Vertrek Kailua (A)
09:45 Aankomst Honolulu Airport, Alamo Car Rental (B)
12:28 Vertrek Honolulu Airport

Totale reisafstand: 19 mijl/31 km.

13:07 Aankomst luchthaven Lihue (A)
15:00 Poipu (C)

Totale reisafstand: 15 mijl/24 km.

Oahu zit erop! Rond het middaguur vertrekt ons vliegtuig naar het volgende eiland Kauai, dus we hebben vanmorgen niet echt een strak schema. Aangezien we gisteren nog niets ingepakt hebben doen we dat op ons gemakkie na het ontbijt. Daarna hebben we nog voldoende tijd om afscheid te nemen van "ons" strand waar vanmorgen een flinke wind staat wat voor mooie golven zorgt, en van de eigenaar van ons onderkomen, die we vandaag voor het eerst tegenkomen. Die bevestigt dat het heel uitzonderlijk weer is geweest: bovengemiddeld heet en zeer vochtig. Heeft hij nog niet eerder meegemaakt. Maar ja, het weer past zich echt niet aan ons aan, dus zullen wij ons aan moeten passen aan het weer. 😉

Het inleveren van de auto, de shuttle bus naar de luchthaven, het inchecken en de douanetoestanden op Honolulu Airport zijn in een oogwenk geregeld. We hebben ruim de tijd genomen voor deze formaliteiten, maar hebben dat dus helemaal niet nodig. De luchthaven is relatief klein en er is niet veel te doen, dus brengen we de tijd door met lunchen en puzzelen. Ondanks dat we maar 40 minuten onderweg zijn met het vliegtuig krijgen we toch wat te drinken aan boord. Eigenlijk is daar nauwelijks tijd voor. Ook op Kauai verloopt alles zeer snel en voor we het weten zitten we in onze bijna fonkelnieuwe Ford Focus en rijden we richting Poipu. Onderweg doen we nog wat inkopen bij de Big Save (B) en dan zijn we alweer bij onze accommodatie. We zitten dit keer op de 1e verdieping van een flat met 3 verdiepingen met allemaal dezelfde soort woningen, maar in verschillend eigendom, dus alle appartementen zijn anders ingericht. Aangezien het pas 15:00 uur is nemen we nog even de tijd om de omgeving te verkennen, maar veel verder dan een stuk lopen komen we niet. We zien langs de weg richting Spouting Horn wel veel grote huizen staan; blijkbaar zitten we in een villawijk. Het moet geen straf zijn hier te wonen!

Op aanraden van Hawaii Revealed gaan we eten bij de Beach House, dat letterlijk op de rand van de oceaan gebouwd is. De eerste cocktail die Astrid hier neemt (Mango Mama) blijkt de topper van de vakantie te worden. Heerlijk! Het blijft dus niet bij 1... 😄 De Beach House is niet goedkoop, maar de locatie is geweldig. Als de zon begint de zakken stroomt het restaurant nagenoeg leeg en gaat iedereen op het naastgelegen grasveld staan om van de zonsondergang te genieten. Het eten moet maar even wachten.

Ook op Kauai is het ongeveer 30 graden, maar 's-nachts schijnt het af te koelen tot onder de 20. Dát lijkt ons wel prettig. Ons schema voor de komende dagen zal behoorlijk op de proef worden gesteld, want er worden veel buien voorspeld. Hoe heftig die op Kauai zijn zullen we spoedig weten...

Niemand wil te laat komen voor zijn vlucht, maar wij hadden best wel veel tijd over. Het gaat op Hawaï allemaal wat sneller dan we gewend zijn en het is er ook veel rustiger dan op Schiphol.

Voor alle foto's (6) van vandaag: klik hier.